donderdag 7 april 2016

Telefoontje

De dokter beloofde te bellen met de resultaten van de pet-scan, en dat deed ze. Weliswaar met een dagje vertraging, maar vanmorgen rinkelde de telefoon.
Op zich waren de resultaten van de scan niet zo goed: er zijn nieuwe botletsels en er zijn ook nieuwe klieren aangetast. Maar ik ben blij dat er eindelijk een verklaring is voor de stijgende tumormarker. Dat betekent immers dat ze 'hard zullen terugschieten' aldus mijn dokter. Alles blijft nu niet bij het oude terwijl ik het gevoel heb dat het slechter gaat. Er zal van therapie worden veranderd. Welke, dat wordt morgen beslist op het MOC en het verslag daarvan krijgen we maandag te horen. Het kan een andere anti-hormoonbehandeling zijn, het kan ook chemo worden. Blijft dus nog even spannend. En weer heb ik geen idee hoe ons leven er eind volgende week gaat uitzien.
De pet-scan had trouwens ook écht goed nieuws: de tumor in mijn borst was wel kleiner geworden, uitzonderlijk zo'n mixed response zoals mijn dokter het noemde. Of daar ook een verklaring voor is, horen we misschien ook maandag.

4 opmerkingen:

  1. Pfff, Nele :(
    Hopelijk snel goed nieuws (al is dat weer relatief!)...

    Veel sterkte, lieve collega!
    Al vind ik 'sterkte' misschien wat achterhaald... Er mogen gerust dagen tussen zitten dat je even minder sterk bent en het er allemaal uit moet schreeuwen en huilen!!

    Ook voor Peter, Fee en Liz! Want zoiets heeft een impact op het gehele gezin ;(

    Dikke knuffel en enorm veel steun gewenst!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed en minder goed nieuws samen, niet evident. Hopelijk volgt er maandag meer duidelijkheid. Veel sterkte voor jou en iedereen bij jou in de buurt!

    BeantwoordenVerwijderen