maandag 22 augustus 2016

Goed nieuws

Vorige week moest ik opnieuw onder de scanner omdat de artsen wilden weten of en hoe de chemo zijn werk doet. De tumormarker was dan wel fors gedaald, artsen willen dat ook altijd bevestigd zien op scan. Donderdag een dikke halve dag ziekenhuis, vrijdag bespreking. En ja, het gaat echt goed zo bleek. De tumor is op verschillende plaatsen beduidend kleiner geworden. En de tumormarker was nog verder gedaald, naar 430. Eind juni zat ik nog aan 1600, een enorm verschil dus na drie keer chemo. De dokter was dan ook duidelijk: we gaan door. Vandaag staat chemo nummer vier gepland - en dan zitten we echt over de helft. De geplande zes kuren gaan gewoon door. En wat daarna? Veel mensen vragen me dat, zelf durf ik daar niet al te veel aan denken. Plan is om opnieuw over te schakelen op een andere anti-hormoontherapie en me dan nauwgezet op te volgen. Als die kuur niet (meer) blijkt te werken, wordt het weer iets anders. Maar dat zien we dan wel. Eerst hopen dat de chemo de kanker heel ver terugdringt en dat de anti-hormonale therapie de tumor daarna heel lang onder controle houdt. Maar eerst chemo nummer vier...

2 opmerkingen:

  1. Dag Nele,

    Ik ben zo blij voor jou. Eindelijk eens positieve resultaten. Ik duim dat de volgende chemokuren even succesvol zijn. De volgende keer dat ik in Mechelen ben spring ik zeker eens binnen.

    groetjes
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om hier goed nieuws te lezen!! Blij voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen